Van Singapore naar Swifterbant! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van marleenlangen - WaarBenJij.nu Van Singapore naar Swifterbant! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van marleenlangen - WaarBenJij.nu

Van Singapore naar Swifterbant!

Door: marleenlangen

Blijf op de hoogte en volg

24 September 2011 | Singapore, Singapore

Singapore is de laatste halte van mijn reis. Ik vind het zo spannend! Ik tel de dagen af dat ik naar huis ga. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met 3 dagen thuis ben! Maar ondertussen heb ik ook nog een paar dagen om mezelf in Singapore te vermaken.
Volgens de Lonely Planet is het goed vertoeven in de wijk Little India, dus daar ga ik heen. En terwijl ik met de shuttlebus door Singapore heen rijd, kijk ik mijn ogen uit. Ik vind Singapore meteen helemaal geweldig! De bijzondere gebouwen vallen me meteen op. Ik kom ook langs het circuit van de formule 1, die hier op 23-25 september gereden zal worden. Jammer dat ik dan niet meer in Singapore ben, want het belooft een groot spektakel te worden. En er zijn leuke concerten. Linkin Park treedt bijvoorbeeld op en daar had ik best bij willen zijn!
In het hostel ontmoet ik Vatsal; een jongen van Indiase afkomst. Hij is al 45 dagen in Singapore omdat hij er werk hoopt te vinden. Als ik hem vraag of hij ondertussen een goed (vegetarisch) restaurant weet, stelt hij voor om samen te gaan. Er zijn nog 4 andere backpackers waar we mee in gesprek raken en die gaan ook mee eten. Vatsal neemt ons mee naar een Indiaas restaurant. Hij bestelt allemaal verschillende gerechten voor ons zodat we van alles wat kunnen proeven. Na het eten neemt hij ons mee naar een Indiase tempel. Ik vind het helemaal geweldig dat hij zoveel moeite voor ons doet!
De volgende dag wil ik een wandeling maken bij het MacRitchie reservoir. Ik vraag Vatsal of hij zin heeft om mee te gaan. En zo gaan we met de metro op weg. Het is best druk bij het reservoir. Het is duidelijk de plek waar de mensen heen gaan om te sporten. Ons doel is om de wandeling door de boomtoppen te maken. Daarvoor moeten we nog zo’n 5 km lopen. Onderweg ziet Vatsal opeens een Oriental Whip Snake. Het is zo bijzonder om zo’n mooie slang van dichtbij te zien! Tijdens de wandeling komen we nog verschillende eekhoorns, hagedissen, schildpadden en makaken tegen. Ook zien we nog een klein zwart-roodslangetje. Vatsal en ik zijn erg enthousiast over de dieren die we gezien hebben. Die avond gaan we nog naar een lichtshow bij Marina Bay.
De laatste dag van mijn reis regent het. Het water komt met bakken uit de hemel. Ach, het maakt niet zoveel uit, ik heb toch geen specifieke plannen meer. En de uren lijken voorbij te vliegen. Want opeens is het tijd om naar het vliegveld te gaan! Het voelt zo dubbel dat de reis nu voorbij is…
Singapore heeft meerdere terminals. Toen ik in Singapore aankwam heb ik mijn bagage op het vliegveld gelaten, maar nu realiseer ik me dat ik eigenlijk helemaal niet weet waar ik dat precies gelaten heb. :-) Dus moet ik eerst een zoektocht verrichten om mijn bagage bij de juiste terminal op te halen. Gelukkig had ik het bonnetje nog en kan de infobalie medewerker me aan de hand van het bonnetje vertellen waar ik zijn moet.
Na een 13 uur durende vliegreis kom ik in London aan. Daarna vlieg ik door naar Amsterdam. En dan kan ik na 8 maanden eindelijk weer Steven in mn armen sluiten! Heerlijk! Ook Saph en Brum waren enthousiast. Nu heb ik 5 dagen gehad om weer te wennen aan het leven in Swifterbant. Het voelt fijn om weer terug te zijn. Morgen ga ik een week naar Noorwegen. En als ik begin oktober terug ben, dan gaat het echte leven weer beginnen. Mocht je het leuk vinden om alle 8000 foto’s te komen bekijken, dan ben je vanaf dan van harte welkom!

Liefs, Marleen
Foto’s:
https://picasaweb.google.com/118409019098408765645/SlangenVanSingapore#

  • 24 September 2011 - 20:13

    Steven:

    Hehe, bij het laatste verslag lukt het me dan eindelijk om als eerste te reageren. :-) We zijn blij dat je weer heelhuids terug bent en een goede reis hebt gehad!
    liefs steven en de bende van de zwarte 4voeters

  • 24 September 2011 - 20:27

    André Bal:

    Welkom terug in Nederland.
    Je hebt een fantastische reis gemaakt.
    Ik heb genoten van je verslagen.
    Als ik het me goed herrinner heb ik ooit tegen je gezegd je moet gaan als je jong bent en gaan als het kan.
    Jij ging en ik denk dat het niet meer zou kunnen.
    Veel groeten
    André Bal

  • 24 September 2011 - 20:53

    Grace:

    Hee niet als eerste? ;)

    Jammer dat je terugbent want het was leuk je reisverslagen te lezen ;) Geniet van noorwegen!!!! Doe de vikingen de groeten van me :P

    Gras

  • 24 September 2011 - 22:02

    Elma En Wiel:

    Fijn dat je weer thuis bent.Het aantal van 8000 foto's zegt o.i.alles over je reis.Wat de moeite waard is om te zien, fotografeer je. Aan de hand van de foto's kun je alle beleefde avonturen nog eens volgen.Rust lekker uit. O nee, je gaat weer een week weg. Misschien kom je daarna tot rust.We zijn benieuwd wat je in de toekomst gaat doen. Veel succes, wijsheid en vastberadenheid toegewenst.

  • 25 September 2011 - 13:30

    Renate:

    Welkom terug! En veel plezier in Noorwegen zo.

  • 25 September 2011 - 19:48

    Kitty:

    Welkom thuis!,Geniet er maar van, voor je het weet is het weer normaal.

  • 26 September 2011 - 07:12

    Laura:

    Welkom terug!Ik zal je verslagen missen, was zo leuk om te lezen!

  • 26 September 2011 - 08:02

    Els:

    Fijn dat je weer veilig bent aangekomen in je eigen wereldstad... En nog wel met mooi weer (je gelooft het misschien niet, maar da's echt heel bijzonder!). Lekker even bijkomen en alle indrukken verwerken (en fotoboeken gaan maken ;-); oh nee, eerst nog even naar Noorwegen... :-)
    Liefs,
    Els
    ps Steven, heb je alle foto's al gezien? ;-)

  • 09 Oktober 2011 - 10:33

    Vatsal:

    Ms. Langen, thank you very much for mentioning my name and those green snake pics are great.
    Good luck with your future.

  • 26 Februari 2012 - 03:45

    VATSAL:

    Hello,
    e-mail address: -
    gurudevdutt6@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

M'leen op avontuur

Recente Reisverslagen:

24 September 2011

Van Singapore naar Swifterbant!

19 September 2011

Sandakan

15 September 2011

Mount Kinabalu

04 September 2011

Op visite bij de Sultan en zijn vrouw in Brunei!

02 September 2011

Maleisie Serawak

Actief sinds 28 Mei 2010
Verslag gelezen: 6656
Totaal aantal bezoekers 81542

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 25 September 2011

M'leen op avontuur

Landen bezocht: